De Mex Box

185,00

De Mex Box bestaat uit een set van 100 themakaarten, bestemd voor een marketing check-up workshop. 

  • 100  themakaarten
  • Alternatieve kaarten zoals “knuffelkaart”, “frustratiekaart”, e.a. zorgen voor extra pit in de workshop
  • Houd rekening met 5 werkdagen leveringstijd

Beschrijving

De Marketing check-up is een vast onderdeel van het High Five stappenplan van Mex United. het is een workshop met je medewerkers aan tafel. Aan de hand van de themakaarten uit de “Mex Box” kan je met je team alle aspecten doornemen die met marketing voor jouw merk of bedrijf te maken hebben.

Hoe ga je aan de slag?

  • Maak een selectie. Als je àlle kaarten gebruikt, kan de workshop wel eens tot 4 uur duren, wat te lang is. Maak vooraf dus een selectie die voor jouw context relevant is.
  • Leg de kaarten omgekeerd op tafel en laat iedereen plaatsnemen.
  • Het maakt niet uit wie begint. De “speler” draait een willekeurige kaart om en leest het thema luidop. Daarna krijgt die persoon het heel even helemaal voor het zeggen en is hij of zij de baas van de firma. Iedereen luistert naar de mening van de “speler” en laat die ook uitspreken.
  • Als de speler uitgepraat is, kunnen andere deelnemers nog aanvullen. Ga niet te ver in discussie, maar overleg samen zodat alle meningen uiteindelijk geregistreerd kunnen worden of – nog beter – een consensus ontstaat over dat thema.
  • Dan is de volgende persoon aan de beurt om een willekeurige themakaart te kiezen, om te draaien en te becommentariëren.
  • De laatste 10 kaartjes kan je uiteindelijk allemaal omdraaien en er – als finale ronde – samen nog een mening rond formuleren.

Wat is er belangrijk?

  • Iemand registreert wat er gezegd wordt. Tip: je kan ook een video- of audio-opname maken van de workshop en nadien alles uitschrijven.
  • De groep hoeft het niet persé eens te zijn over een bepaald thema. Verschillende meningen kunnen op iets duiden. Noteer die gewoon, zonder een oordeel te willen vellen over wat goed of slecht is.

Wat is het besluit?

  • De marketing check-up heeft als doel om in groep, als team, samen heel even te definiëren hoe de huidige marketing-uitingen worden ervaren.
  • Het verslag, met alle thema’s en alle meningen kan worden gecatalogeerd in 3 niveaus:
    • Het laaghangend fruit: in deze categorie plaats je die zaken die zeer makkelijk aan te pakken zijn en dus weinig tijd, kennis en middelen vergen. Het moet en kan gewoon snel gebeuren.
    • De boomgaard: hierin bevinden zich de zaken die het komend jaar zeker moeten worden aangepakt maar die wel tijd, kennis en/of budget vergen. Hier zal iemand moeten worden aangesteld (intern of extern) om dit te kunnen voorbereiden, budgetteren en realiseren.
    • De koelkast: dit zijn de overige thema’s, vanuit drie mogelijke insteken.
      • A. Dit doen we goed. Er hoeft niets aan te veranderen.
      • B. Dit doen we niet, omdat het voor ons niet belangrijk is.
      • C. Dit zou absoluut top zijn, maar we beseffen dat we het komende jaar niet de tijd, de middelen, en de kennis hebben om het te realiseren. Daarom spreken we duidelijk af dat we over dit item gedurende het volgende jaar niet meer ‘zagen’….
  • Bepaal de prioriteiten en ga ermee aan de slag.

Wil je deze workshop formule liever door Mex United gemodereerd zien?
Dat kan. Stel je vraag via https://www.mexunited.be/contact en we maken een afspraak.

Beoordelingen

Er zijn nog geen beoordelingen.

Wees de eerste om “De Mex Box” te beoordelen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *